Reklamácia

Reklamácia

Reklamačný poriadok

Tento reklamačný poriadok (ďalej tiež len "reklamačný poriadok" či "poriadok")

spoločnosti Raja obuv s.r.o. IČO: 28052366

(Ďalej tiež len "predávajúci") upravuje v súlade so všeobecne záväznou platnou právnou úpravou rozsah, podmienky a spôsob uplatnenia zodpovednosti za chyby výrobkov pri predaji tovaru v obchode, a to vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv.

I. Úvodné ustanovenia

  1. Predávajúci odovzdá kupujúcemu predmet kúpy (ďalej tiež len "tovar") v dohodnutom množstve, kvalite a prevedení. Ak nie sú akosť a prevedenie dojednané, plní predávajúci v akosti a prevedení vhodných pre účel zjavný zo zmluvy; inak pre účel obvyklý.
  2. Kupujúci tovar podľa možnosti prehliadne čo najskôr po prevzatí (pri samoobslužnom predaji po zaplatení kúpnej ceny) a presvedčí sa o jeho vlastnostiach a množstve.

II. Zodpovednosť predávajúceho

  1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:

má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a chýba ak dojednania, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na charakter tovaru a na základe reklamy nimi vykonávané,
sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa,
tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohovorené vzorky alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutého vzorky alebo predlohy,
je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
Ak sa prejavia vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí, ak to neodporuje povahe veci a teda aj vady.
III. Práva z chybného plnenia

Kupujúci je oprávnený uplatniť právo zo vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v čase dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia tovaru. (Ak je na predávanom tovare, na jeho obale, návode pripojenému k tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, po ktorú je možné tovar použiť, použijú sa ustanovenia o záruke za akosť - pozri čl. IV. Nižšie)
Ustanovenie čl. 3.1 sa neuplatňuje:
u tovaru predávaného za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá,
na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním,
u použitého tovaru na vadu zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo
ak to vyplýva z povahy veci (tovar).
Ak požiada o to kupujúci, potvrdí mu predávajúci v písomnej forme, v akom rozsahu a po akú dobu trvajú jeho povinnosti v prípade chybného plnenia. Predávajúci má povinnosti z chybného plnenia najmenej v takom rozsahu, v akom trvajú povinnosti z chybného plnenia výrobcu. V potvrdení uvedie aj svoje meno, sídlo a identifikujúce údaj, poprípade i ďalšie údaje potrebné na zistenie jeho totožnosti. Ak tomu nebránia povaha tovaru, možno takéto potvrdenie nahradiť dokladom o zakúpení tovaru obsahujúcim uvedené údaje.

Ak nemá tovar vlastnosti stanovené v čl. 2.1, môže kupujúci požadovať aj dodanie nového tovaru bez vád, ak to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané, ale ak sa vada týka len súčasti tovaru, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom k povahe vady neúmerné, najmä ak možno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady.
Právo na dodanie nového tovaru alebo výmenu súčasti má kupujúci aj v prípade odstrániteľné vady, ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má kupujúci aj právo od zmluvy odstúpiť.
Ak neodstúpi kupujúci od zmluvy alebo neuplatní Ak právo na dodanie nového tovaru bez vád, na výmenu jeho súčasti alebo na opravu tovaru, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať nový tovar bez vád, vymeniť jeho súčasť alebo tovaru praviť, ako aj v prípade, že predávajúci nevykoná nápravu v primeranom čase, alebo že by zaistenie nápravy spotrebiteľovi pôsobilo značné ťažkosti.
Právo z chybného plnenia kupujúcemu nenáleží, ak kupujúci pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
Ak má tovar vadu, z ktorej je predávajúci zaviazaný, a ak ide o tovar predávaný za nižšiu cenu alebo o tovar použitý, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu.
Vrátenie poštovného za doručené reklamácie predávajúcemu je stanovené podľa § 1832 ods (2) NOZ. ... "Ak spotrebiteľ zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania reklamácie predávajúcemu, ktorý podnikateľ ponúka, vráti podnikateľ spotrebiteľovi náklady na dodanie reklamovaného tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru." Eshop www.boty-obuv.cz ponúka, ako najlacnejšie spôsob dodania firmou Zasilkovna.cz za poplatok 50, -Kč., nárok spotrebiteľa podľa výkladu §1832 ods (2) je teda iba 50, - Sk.
IV. Záruka za akosť

Zárukou za akosť sa predáva

Odoslať článok známemu   Vytlačiť